Senge Test – Hvilken seng er du?

Test dig selv – og find frem til hvilken sengetype du er og dermed hvilken seng du bør investere i. Med vores senge test har vi gjort det muligt for dig at finde frem til om du bør kigge på en kontinentalseng, en elevationsseng eller en boxmadras. Herudover går vi også dybere ned og udvælger specifikke modeller, der vil passe til netop dig og dine behov. Vi analyserer kort sagt dine svar på 8 spørgsmål, hvorefter vi – baseret på dine svar – kommer med vores anbefalinger.

GÅ TIL SENGE TESTEN

Vores senge test er baseret på mere end 25.000 gennemførte ordre siden vi lancerede vores webshop tilbage i 2015. Vi har nørdet på alle tænkelige typer data, således vi kan give dig den mest præcise anbefaling – uanset om du allerede har en idé omkring sengevalg, eller om du er på helt bar bund, så kan vores test være et godt redskab i jagten på den gode nattesøvn. 

Bag om vores senge test

At lave den mest bedste og mest præcise test har været et større arbejde, hvor vi bl.a. har kigget nærmere på antallet af ombytninger (samt hvad tidligere kunder har ombyttet til og fra) på både spring- og topmadrasser. Vi er sågar gået et spadestik dybere ned for at finde frem til, hvorfor folk har ombyttet og hvad de har haft af problemer med deres oprindelige ordre. På denne måde er vi kommet til bunds i hver enkelt sag og har opnået en forståelse af, hvad vi har skulle rette til. Vi lever af tilfredse kunder, hvorfor det selvfølgelig altid er i vores interesse at komme med så præcise anbefalinger som overhovedet muligt. 

Foruden dette har vi kigget nærmere på materialebrugen i de enkelte senge og optimeret på disse henadvejen for at opnå maksimal effekt af bl.a. åndbarheden og fleksibiliteten. 

Formålet med testen er i første omgang at behovsafdække og dermed spore os ind på, hvilken sengetype der er bedst egnet til dine behov. Herefter vil spørgsmålene dreje over i en mere uddybende stil, hvor vi zoomer ind på dine præferencer og går i dybden med hvad du helt præcist søger i en ny seng. Vores mange forskellige senge er alle sammen gode - blot på hver deres måde. Derfor er det vigtigt for os at kende dit behov og dine præferencer for at kunne komme med den bedste og mest retvisende anbefaling. 

Testen er vejledende – men vi giver gerne en hånd med

Som tilfældet er med alle andre tests, så er der selvfølgelig en grad af usikkerhed forbundet med vores anbefalinger. Testen er derfor kun vejledende; vi har dog forsøgt – så vidt muligt – at minimere risikoen for fejl ved at tage så meget data som overhovedet muligt med ind i testen. Selvom de 8 spørgsmål kan virke simple, så giver de hver især værdifuld viden, der i sidste ende bruges til at komme med den bedste anbefaling baseret på dig og dine præferencer. En for mange relativt simpel ting, såsom om du ligger uroligt om natten eller døjer med varmen, kan således give os svaret på mange andre spørgsmål – og dermed i sidste ende være med til at sortere bestemte senge og sengetyper fra samt vælge andre til.

Igennem hele forløbet sidder vi klar til at hjælpe dig på vores livechat, e-mail og telefon. Vi er online alle ugens dage fra 08.00-21.00.

Er det overhovedet muligt at købe seng online?

Bestemt! At købe ny seng er selvfølgelig en stor investering. Derfor har vi taget vores forhåndsregler, der forhåbentlig kan gøre beslutningen lidt nemmere. Hos os er du bl.a. sikret:

  • Gratis levering til din adresse.
  • 30 dages gratis retur.
  • 30 dages ombytning af fastheden.
  • Minimum 15 års garanti. 

Testen guider dig som sagt frem til sengetypen – og en eller to anbefalinger af specifikke senge. Der kan dog stadig være andre forhold, såsom valg af fasthed og valg af topmadras, der kræver din opmærksomhed. Her kan du som sagt roligt spørge os til råds, hvis du ønsker hjælp eller vejledning.

INDKØBSKURV (0)

Du har ingen produkter i indkøbskurven

Sengefabrikken.dk ejes og drives af Sengefabrikken ApS.

Generelle oplysninger:

Sengefabrikken ApS.

CVR nr: 36453052.

Kontor: Vesterbro Torv 3, 1. sal, 8000 Aarhus C.

Telefon: 89 87 82 59.

Email: kontakt@sengefabrikken.dk.

Produktinformation

På Sengefabrikken.dk oplyses varens væsentligste egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Sengefabrikken ApS via email: kontakt@sengefabrikken.dk.

Priser

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende – og ofte fra dag til dag. Køber bliver som udgangspunkt faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Vi har dog indført prisgaranti på alle vores produkter: hvis du fx bestiller et produkt i dag, og ser produktet til en lavere pris i løbet af de næste 30 dage, så tilbagefører vi differencen*. Alle priser er vist inkl. moms.

*Prisgarantien gælder ikke ifm. ekstraordinære kampagner, herunder Black Friday, kø-tilbud, salg af outlet varer o.l.

Betaling

På Sengefabrikken.dk kan der betales med:

Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard, Mobilepay, Applepay, Anyday, Santander delbetaling.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

Der tages ikke gebyr ved betaling på sengefabrikken.dk. De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til NETS I krypteret form (SSL), som det kun er dig og NETS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager (medmindre der er tale om et specialmål). Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Udover at betale med dit betalingskort, så kan du også finansiere dit køb igennem Santander. Santander er uden etableringsomkostninger, og kan vælges i forbindelse med alle køb fra 5.000-60.000 kr. med en løbetid på 10-60 mdr.

Levering

Ved køb på Sengefabrikken.dk er fragten altid gratis (herunder også til alle brofaste øer) - topmadrasser og puder leveres med DSV/GLS, imens senge og større madrasser leveres med fragtmand. Levering til ikke-brofaste øer (herunder Bornholm, Fanø og Samsø) er fastlagt til 500 kroner, uagtet sengens størrelse og købsbeløbet. Beløbet for dette vil automatisk blive pålagt ordren ifm. checkout (hvor det ligeledes vil fremgå, inden du bestiller og betaler).

Fragten er i øvrigt kun et tillægskøb ifm. køb af senge, da topmadrasser, puder, lagner o.l. stadig leveres uden ekstra omkostninger til såvel brofaste som ikke-brofaste øer.

Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og varierer fra 1 dag til 7 uger (ved specialmål). Ved levering til ikke-brofaste øer må der forventes ekstra leveringstid på op til 5-10 arbejdsdage, da dette foregår med ekstern speditør.

Vi leverer til hele Danmark samt Sverige, Tyskland, Spanien og Norge. Imens fragten er gratis i hele Danmark, så leverer vi til andre lande imod et mindre fragtgebyr.

Når din ordre afsendes, så får du en e-mail med track and trace nummer. Hvis du har købt en seng, så får du ligeledes en e-mail, dog uden et track and trace nummer, da fragtmanden selv ringer dig op og aftaler en leveringsdag samt et leveringsinterval. Læs mere om levering HER.

Af sikkerheds- og forsikringsmæssige årsager må fragtmændene ikke montere gavle m.m. på væggen i dit hjem. Ved bestilling af en seng med montering, så vil gavlen altså blive monteret som en stående gavl, der sættes i spænd imellem seng og væg. Ved køb af L Beslag vil disse selvfølgelig blive monteret, således gavlen står sammen med sengen.

Ved tilkøb af montering bortfalder din fulde returret, da fragtmændene pakker sengen ud af emballagen. Vi anbefaler derfor at du besigtiger farve m.m. inden fragtmændene går igang med opsætningen. Ved montering har du naturligvis stadig mulighed for at benytte dig af vores 100 dages fasthedsgaranti, ligesom monteringen heller ikke påvirker din reklamationsret m.m.

Ved tilkøb af bortskaffelse gælder følgende regler: bortskaffelse gælder kun senge og kun én seng pr. ordre. Fragtmændene kan altså ikke bortskaffe to senge eller en sofa, sovesofa eller lignende. Herudover er det købers ansvar at sengen er skilt ad og gjort klar til afhentning; dvs. at ben m.m. skal være afmonteret, så sengen er gjort klar til at blive båret direkte til fragtbilen. Bemærk at fragtmændene i sjældne tilfælde kan afvise en bortskaffelsesopgave, hvis ikke ovenstående er imødekommet.

Ved levering til ikke-brofaste øer er det kun muligt at få leveret til kantsten (ingen opbæring, montering eller bortskaffelse).

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse

Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til køber.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på Sengefabrikken.dk*. Dette er så du efter modtagelsen har tid til at inspicere varerne og sikre at de er fyldestgørende i forhold til de krav du har hertil.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare.
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele. 


Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved e-mail til kontakt@sengefabrikken.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

*Såfremt du betaler din ordre med et lån igennem Santander (finansiering), så har du kun 14 dages fortrydelsesret.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind i den originale emballage. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Når du sender en vare retur, så skal den være forsvarligt emballeret i originalemballagen eller en tilsvarende emballage. Herudover skal du tape din ordrebekræftelse uden på emballagen sammen med dine returpapirer, så vi hurtigt kan identificere dig som afsender. Det er desuden ikke muligt selv at fragte varen retur.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Grundet strenge allergihensyn må varen ikke tages ud af plastikken og tages i brug, da vi hos Sengefabrikken.dk altid sender nye varer ud - derfor er en varer i brudt emballage værdiløs for os.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Efter vores opfattelse har du taget varen i brug, når du fjerner plastikemballagen på en madras, idet du har mulighed for at fastslå varens art, egenskaber og den måde varen fungerer på, selvom madrassen er dækket af plastik.

Returadresse

Returnering af varer købt hos Sengefabrikken skal ske på følgende måde; du skal informere os omkring din returnering på mail, kontakt@sengefabrikken.dk. Herefter vil vi fremsende dig dine returpapirer, som du kan printe ud og tape udenpå din pakke sammen med din ordrebekræftelse. Bemærk at en returnering altid vil ske med samme fragtfirma, som du har bestilt med i første omgang. Er der tale om en vare sendt afsted med GLS, så skal pakken afleveres i en pakkeshop, imens der ved større varer, fx en seng, vil være afhentning af fragtmand ved kantsten på adressen.

Omkostningerne forbundet med returnering dækkes af Sengefabrikken.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg - fx i forbindelse med specialmål.

Ordrer på specialmål kan kun annulleres, hvis der opstår en markant forsinkelse (dobbelt op på den forventede leveringstid, dvs. fx leveringstid på +8 uger fra bestilling på en vare med 3-4 ugers levering). Ved specialmål kan der være små afgivelser på +/- 1-2 cm. afhængig af tykkelsen på betrækket, som ikke er dækket ind under returretten. Selve skum- eller latexkernen vil altid være det bestilte, men som tilfældet er ved standardmål, så kommer der naturligvis et betræk omkring, som vil fylde lidt ekstra.

Ifm. bestilling af specialmål - en vare skræddersyet til dig - vil betalingen blive hævet på din konto umiddelbart efter bestilling.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 21 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returnering af varer købt hos Sengefabrikken kan ske på følgende måde - du kan sende det til vores adresse: Østre Langgade 58, 8643 Ans By, Danmark. Husk altid at medsende kopi af din faktura, så vi kan finde ordren i vores system. Ved returnering dækker vi fragtomkostningerne.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 Når du handler på Sengefabrikken.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du kan læse mere omkring reklamation, garanti og almen vedligeholdelse på denne side: https://www.sengefabrikken.dk/pages/garanti-vedligehold

Ved eventuelle reklamationer vil du få samme ydelse/ydelser, som du har betalt for ifm. din bestilling. Hvis du har fået leveret din seng til kantsten, så vil ombytningen til en eventuel ny del altså også finde sted ved kantstenen. Har du omvendt betalt for fx opbæring/indbæring eller opbæring og montering, så vil chaufførerne tilbyde dig samme ydelse ved ombytning, som du har fået ifm. leveringen i første omgang.

Når du reklamerer over et produkt - fx ved en transportskade - så er det vigtigt at du gemmer emballagen, selvom du tager varen i brug. Dermed har du mulighed for at emballere varen forsvarligt i den originale emballage før en eventuel ombytning finder sted.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Ansvarsfraskrivelse og garanti

Sengefabrikken har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider igennem links. Disse hjemmesider er uden for Sengefabrikkens kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelse af de bestilte varer i aftalen mellem køber og Sengefabrikken.dk, varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til produktets egen beskrivelse.

Nyhedsbrev

Ved tilmelding til nyhedsbrev videregiver vi ikke din information til tredjepart, men bruger den udelukkende til internt brug, og det er altid muligt at afmelde sig.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os - er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Når du tegner abonnement/betaler med kreditaftale, skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år skal aftalen indgås af en forælder. En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Sengefabrikken.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn

  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Sengefabrikken ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og ejere samt ansatte hos Sengefabrikken har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Sengefabrikken.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
 Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre, udover den benyttes i 1) Yotpo, en uafhængig tredjepart der efterfølgende sender dig en e-mail omkring din tilfredshed med produktet du har købt, 2) TrustPilot der ligeledes sender dig en invitation til at anmelde dit køb samt 3) Qualtrics der benyttes til at opnå et større kendskab til dig som kunde (herunder din demografi). De oplysninger vi indsamler via Qualtrics bruges udelukkende til internt brug. Det er altid frivilligt om du vil udfylde de spørgeskemaer, vi sender til dig - herunder også hvilke dele af spørgeskemaet, du ønsker at udfylde. 

Som registreret hos Sengefabrikken ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Sengefabrikken via e-mail kontakt@sengefabrikken.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@sengefabrikken.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Hvis du vil klage, kan du tage fat i forbrugerombudsmanden:

Forbrugerombudsmanden.dk

forbrugerombudsmanden@kfst.dk

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Tlf: 41715151 (Hverdage 9-12).

Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.