Spring til indhold

Indkøbskurv (0)

Din indkøbskurv er tom

HANDELSBETINGELSER

Sengefabrikken.dk ejes og drives af Sengefabrikken ApS.

Generelle oplysninger:

Sengefabrikken ApS.

CVR nr: 36453052.

Kontor: Vesterbro Torv 3, 1. sal, 8000 Aarhus C.

Telefon: 89 87 82 59.

Email: kontakt@sengefabrikken.dk.

Produktinformation

På Sengefabrikken.dk oplyses varens væsentligste egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Sengefabrikken ApS via email: kontakt@sengefabrikken.dk

Priser

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Vi har dog indført prisgaranti på alle vores produkter: hvis du fx bestiller et produkt i dag, og ser produktet til en lavere pris i løbet af de næste 30 dage, så tilbagefører vi differencen*. Prisgarantien gælder både vores egne produkter og identiske produkter hos andre forhandlere. Såfremt du vil benytte dig af prisgarantien bedes du sende en mail til kontakt@sengefabrikken.dk med dit ordrenummer samt et link til den identiske vare. Alle priser på Sengefabrikken.dk er vist inkl. moms.

Prisgarantien gælder ikke ifm. ekstraordinære kampagner, herunder Black Friday, kø-tilbud, salg af outlet varer o.l

Betaling
På Sengefabrikken.dk kan der betales med:

Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard, Mobilepay, Applepay, Anyday, Santander delbetaling.

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

Udover at betale med dit betalingskort, så kan du også finansiere dit køb igennem Santander. Santander delbetaling er uden etableringsomkostninger, og kan vælges i forbindelse med alle køb fra 5.000-60.000 kr. med en løbetid på 10-60 mdr. Fortryder du dit køb, ophører aftalen ligeledes med Santander

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder

Levering
Ved køb på Sengefabrikken.dk er fragten altid gratis (herunder også til alle brofaste øer) - topmadrasser og puder leveres med DSV/GLS, imens senge og større madrasser leveres med fragtmand. Levering til ikke-brofaste øer (herunder Bornholm, Fanø og Samsø) er fastlagt til 500 kroner, uagtet sengens størrelse og købsbeløbet. Beløbet for dette vil automatisk blive pålagt ordren ifm. Checkout.

Priserne er følgende:

GLS hjemmelevering (mindre varer) – gratis.
DSV levering til kantsten (brofaste øer) – gratis.
DSV levering brofaste øer med opbæring / indbæring – 390 kr.
DSV levering med opbæring + montering – 790 kr.
DSV levering brofaste øer med opbæring + bortskaffelse – 990 kr.
DSV levering brofaste øer med opbæring + montering + bortskaffelse – 1390 kr.
DSV levering til kantsten ikke-brofaste øer – 500 kr.

Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og varierer fra 1 dag til 7 uger (ved specialmål). Ved levering til ikke-brofaste øer må der forventes ekstra leveringstid på op til 5-10 arbejdsdage, da dette foregår med ekstern speditør.

Når din ordre afsendes, så får du en e-mail med track and trace nummer. Hvis du har købt en seng, så får du ligeledes en e-mail, dog uden et track and trace nummer, da fragtmanden selv ringer dig op og aftaler en leveringsdag samt et leveringsinterval. Læs mere om levering HER.

Vi leverer til hele Danmark samt Sverige, Tyskland, Spanien og Norge. Imens fragten er gratis i hele Danmark, så leverer vi til andre lande imod et mindre fragtgebyr.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos Sengefabrikken.dk. 

 Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller vi har indgået en aftale om en ydelse.

Varer

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen eller den dag, vi har lavet aftalen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til kontakt@sengefabrikken.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

*Såfremt du betaler din ordre med et lån igennem Santander (finansiering), så har du kun 14 dages fortrydelsesret.

Returnering af varer

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Vi dækker returomkostningerne hvis du kontakte os på kontakt@sengefabrikken.dk. Herefter vil vi fremsende dig dine returpapirer, som du kan printe ud og tape udenpå din pakke sammen med din ordrebekræftelse. Du bedes tape din ordrebekræftelse uden på emballagen sammen med dine returpapirer, så vi hurtigt kan identificere dig som afsender.

Bemærk at en returnering altid vil ske med samme fragtfirma, som du har bestilt med i første omgang. Er der tale om en vare sendt afsted med GLS, så skal pakken afleveres i en pakkeshop, imens der ved større varer, fx en seng, vil være afhentning af fragtmand ved kantsten på adressen.

Hvis du selv står for returneringen, skal du selv betale for returomkostningerne.

Ved begge returneringsmuligheder er det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for senge, sengerammer og madrasser . Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til: 1.000 kr.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, fx i forbindelse med specialmål.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få eventuelle fragtomkostninger refunderet.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder aftalen får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Særligt for ydelser

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.

Særligt for varer

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Montering og bortskaffelse
Af sikkerheds- og forsikringsmæssige årsager må fragtmændene ikke montere gavle m.m. på væggen i dit hjem. Ved bestilling af en seng med montering, så vil gavlen altså blive monteret som en stående gavl, der sættes i spænd imellem seng og væg. Ved køb af L Beslag vil disse selvfølgelig blive monteret, således gavlen står sammen med sengen.

Ved tilkøb af bortskaffelse gælder følgende regler: bortskaffelse gælder kun senge og kun én seng pr. ordre. Fragtmændene kan altså ikke bortskaffe to senge eller en sofa, sovesofa eller lignende. Herudover er det købers ansvar at sengen er skilt ad og gjort klar til afhentning; dvs. at ben m.m. skal være afmonteret, så sengen er gjort klar til at blive båret direkte til fragtbilen. Bemærk at fragtmændene i sjældne tilfælde kan afvise en bortskaffelsesopgave, hvis ikke ovenstående er imødekommet.

100 dages ombytning af fasthed

Udover de 30 dages fortrydelsesret tilbyder vi ligeledes at du hos sengefabrikken.dk kan prøve din seng i op til 100 nætter, og ombytte fastheden i springmadrassen helt gratis.

Vil du gøre brug af ombytning af fastheden gælder følgende:

Ombytning gælder kun én ombytning pr. ordre - dvs. én madraskerne eller én topmadras (såfremt det er muligt at ombytte til en topmadras i samme prisklasse).

Hvis du ønsker at ombytte begge madraskerner i en dobbeltseng er den første madras gratis, imens den anden har en pris på 500 kr. Fragt og returfragt dækkes af Sengefabrikken.dk.

Hvis du ønsker at ombytte fra en Xtra Fast til en Fast eller Medium refunderes differencen ikke, hvis du benytter dig af dine 100 dages ombytning af fastheden. Hvis det derimod er indenfor de første 30 dage kan du benytte dig af den lovpligtige fortrydelsesret.

Ved ombytning af fasthed er det kun selve madraskernen der ombyttes. Du skal altså lyne dit nuværende betræk af og genbruge dette på din nye madraskerne.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser.

Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på kontakt@sengefabrikken.dk.

Reklamationsret
Købelovens regler gælder for varekøb. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret.

På varekøb har du til gengæld reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Varen sendes til:

Sengefabrikken
Østre Langgade 58,
8643 Ans By

 Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Force majeure

Visse usædvanlige forhold kan påvirke din lyst til og mulighed for at gennemføre aftalen. Det kan f.eks. være ekstreme vejrsituationer, uro eller epidemier.

Er der tale om en force majeure-situation, vil du som udgangspunkt kunne få udskudt aftalen til et andet tidspunkt. Hvis det ikke er muligt, vil du kunne få pengene tilbage.

Vær opmærksom på, at en henstilling fra regeringen om, at du bør undlade at gennemføre aftalen ikke kan ligestilles med et forbud, og derfor ikke er en force majeure-situation.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@sengefabrikken.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Sengefabrikken.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  •         Navn
  •         Adresse
  •         Telefonnummer
  •         E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Sengefabrikken ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Direktøren og ejere samt ansatte hos Sengefabrikken har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Sengefabrikken.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre, udover den benyttes i 1) Yotpo, en uafhængig tredjepart der efterfølgende sender dig en e-mail omkring din tilfredshed med produktet du har købt, 2) TrustPilot der ligeledes sender dig en invitation til at anmelde dit køb samt 3) Qualtrics der benyttes til at opnå et større kendskab til dig som kunde (herunder din demografi). De oplysninger vi indsamler via Qualtrics bruges udelukkende til internt brug. Det er altid frivilligt om du vil udfylde de spørgeskemaer, vi sender til dig - herunder også hvilke dele af spørgeskemaet, du ønsker at udfylde. 

Som registreret hos Sengefabrikken ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Sengefabrikken via e-mail kontakt@sengefabrikken.dk.