Chat with us, powered by LiveChat Sengefabriksudsalg.dk - Handelsbetingelser Sengefabriksudsalg.dk - Handelsbetingelser– Sengefabrikken

Handelsbetingelser

Sengefabrikken.dk ejes og drives af Sengefabrikken ApS.

Generelle oplysninger:

Sengefabrikken ApS

CVR nr: 36453052

Kontor: Vesterbro Torv 3, 1. sal, 8000 Aarhus C

Telefon: 71 99 63 42

Email: kontakt@sengefabrikken.dk

 

Produktinformation

På Sengefabrikken.dk oplyses varens væsentligste egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Sengefabrikken ApS via email: kontakt@sengefabrikken.dk

 

Priser

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende – og ofte fra dag til dag. Køber bliver som udgangspunkt faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Vi har dog indført prisgaranti på alle vores produkter: hvis du fx bestiller et produkt i dag, og ser produktet til en lavere pris i løbet af de næste 30 dage, så tilbagefører vi differencen*. Alle priser er vist inkl. moms. 

*Prisgarantien gælder ikke ifm. ekstraordinære kampagner, herunder Black Friday, kø-tilbud, salg af udgåede varer o.l. 

 

Betaling

På Sengefabrikken.dk kan der betales med:

Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard, ViaBill, Santander delbetaling.

Der tages ikke gebyr ved betaling på sengefabrikken.dk. De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til NETS I krypteret form (SSL), som det kun er dig og NETS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager (medmindre der er tale om et specialmål). Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Udover at betale med dit betalingskort, så kan du også finansiere dit køb igennem ViaBill og Santander. ViaBill tilbyder rente- og gebyrfri finansiering på beløb under 2.000 kroner, imens Santander tilbyder rente- og gebyrfri finansiering på alle køb over 2.000 kroner (afdrag over 10 eller 20 mdr.). 

 

Levering

Ved køb på Sengefabrikken.dk er fragten altid gratis (herunder også til alle brofaste øer) - topmadrasser og puder leveres med KF Transport/GLS, imens senge og større madrasser leveres med fragtmand. Levering til ikke-brofaste øer (herunder Bornholm, Fanø og Samsø) er fastlagt til 500 kroner, uagtet sengens størrelse og købsbeløbet. Vi sender en faktura på mail efter bestilling, hvorefter beløbet kan overføres via en alm. bankoverførsel. 

Fragten er i øvrigt kun et tillægskøb ifm. køb af senge, da topmadrasser, puder, lagner o.l. stadig leveres uden ekstra omkostninger.

Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og varierer fra 1 dag til 7 uger (ved specialmål). Ved levering til ikke-brofaste øer må der forventes ekstra leveringstid på op til 5-10 arbejdsdage. 

Vi leverer til hele Danmark samt Sverige, Tyskland, Spanien og Norge. Imens fragten er gratis i hele Danmark, så leverer vi til andre lande imod et mindre fragtgebyr. 

Når din ordre afsendes, så får du en e-mail med track and trace nummer. Hvis du har købt en seng, så får du ligeledes en e-mail, dog uden et track and trace nummer, da fragtmanden selv ringer dig op og aftaler en leveringsdag samt et leveringsinterval. Læs mere om levering HER

Af sikkerheds- og forsikringsmæssige årsager må fragtmændene ikke montere gavle m.m. på væggen i dit hjem. Ved bestilling af en seng med montering, så vil gavlen altså blive monteret som en stående gavl, der sættes i spænd imellem seng og væg. Ved køb af L Beslag vil disse selvfølgelig blive monteret, således gavlen står sammen med sengen.

Ved tilkøb af bortskaffelse gælder følgende regler: bortskaffelse gælder kun senge og kun én seng pr. ordre. Fragtmændene kan altså ikke bortskaffe to senge eller en sofa, sovesofa eller lignende. Herudover er det købers ansvar at sengen er skilt ad og gjort klar til afhentning; dvs. at ben m.m. skal være afmonteret, så sengen er gjort klar til at blive båret direkte til fragtbilen. Bemærk at fragtmændene i sjældne tilfælde kan afvise en bortskaffelsesopgave, hvis ikke ovenstående er imødekommet. 

Ved levering til ikke-brofaste øer er det kun muligt at få leveret til kantsten (ingen opbæring, montering eller bortskaffelse). 

 

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse

Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til køber.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på Sengefabrikken.dk*. Dette er så du efter modtagelsen har tid til at inspicere varerne og sikre at de er fyldestgørende i forhold til de krav du har hertil.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare.
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele. 


Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved e-mail til kontakt@sengefabrikken.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

*Såfremt du betaler din ordre med et lån igennem Santander (finansiering), så har du kun 14 dages fortrydelsesret. 

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større madrasser og senge. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 1.000 DKK.

Når du sender en vare retur, så SKAL den være pakket ind i den originale emballage. Herudover skal du tape din ordrebekræftelse UDEN PÅ emballagen, så vi hurtigt kan identificere afsenderen. Det er desuden ikke muligt selv at fragte varen retur; dette skal ske med GLS, Post Danmark eller et tredje fragtfirma efter eget valg. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Grundet strenge allergihensyn må varen ikke tages ud af plastikken og tages i brug, da vi hos Sengefabrikken.dk altid sender nye varer ud - derfor er en varer i brudt emballage værdiløs for os.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Efter vores opfattelse har du taget varen i brug, når du fjerner plastikemballagen på en madras, idet du har mulighed for at fastslå varens art, egenskaber og den måde varen fungerer på, selvom madrassen er dækket af plastik. Alle vores topmadrasser leveres desuden i 2 lag plastik; fjerner du det første lag plastik, så har du mulighed for at folde madrassen helt ud og derved mærke materialet. Alle vores senge leveres ligeledes i gennemsigtig plastik, således du kan besigtige og prøveligge produktet før du pakker det ud af plastikken.

Returadresse

Returnering af varer købt hos Sengefabrikken kan ske på følgende måde - du kan sende det til vores returadresse: Østre Langgade 58, 8643 Ans By. Husk at send os en e-mail på kontakt@sengefabrikken.dk samt at tape din ordrebekræftelse UDEN PÅ emballagen, så vi hurtigt kan finde og behandle ordren. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg - fx i forbindelse med specialmål.

Ordrer på specialmål kan kun annulleres, hvis der opstår en markant forsinkelse (14 dage over den lovede leveringstid på 3-4 uger, dvs. leveringstid på +6 uger fra bestilling). Ved specialmål kan der være små afgivelser på +/- 1 cm. afhængig af tykkelsen på betrækket, som ikke er dækket ind under returretten. Selve skum- eller latexkernen vil dog altid være det bestilte, men som tilfældet er ved standardmål, så kommer der naturligvis et betræk omkring, som vil fylde ekstra 0,5-1 cm. 

Ifm. bestilling af specialmål - en vare skræddersyet til dig - vil betalingen blive hævet på din konto umiddelbart efter bestilling. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 21 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returnering af varer købt hos Sengefabrikken kan ske på følgende måde - du kan sende det til vores adresse: Østre Langgade 58, 8643 Ans By, Danmark. Husk altid at medsende kopi af din faktura, så vi kan finde ordren i vores system. Ved returnering skal du selv betale eventuelle fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 Når du handler på Sengefabrikken.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du kan læse mere omkring reklamation, garanti og almen vedligeholdelse på denne side: https://www.sengefabrikken.dk/pages/garanti-vedligehold

Ved eventuelle reklamationer vil du få samme ydelse/ydelser, som du har betalt for ifm. din bestilling. Hvis du har fået leveret din seng til kantsten, så vil ombytningen til en eventuel ny del altså også finde sted ved kantstenen. Har du omvendt betalt for fx opbæring/indbæring eller opbæring og montering, så vil chaufførerne tilbyde dig samme ydelse ved ombytning, som du har fået ifm. levering. 

Når du reklamerer over et produkt - fx ved en transportskade - så er det vigtigt at du gemmer emballagen, selvom du tager varen i brug. Dermed har du mulighed for at emballere varen forsvarligt i den originale emballage før ombytningen finder sted. 

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Ansvarsfraskrivelse og garanti

Sengefabrikken har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider igennem links. Disse hjemmesider er uden for Sengefabrikkens kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelse af de bestilte varer i aftalen mellem køber og Sengefabrikken.dk, varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til produktets egen beskrivelse.

  

Nyhedsbrev

Ved tilmelding til nyhedsbrev videregiver vi ikke din information til tredjepart, men bruger den udelukkende til internt brug, og det er altid muligt at afmelde sig.

 

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os - er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Når du tegner abonnement/betaler med kreditaftale, skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år skal aftalen indgås af en forælder. En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Sengefabrikken.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn

  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Sengefabrikken ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og ejere samt ansatte hos Sengefabrikken har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Sengefabrikken.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre, udover den benyttes i Yotpo som er en uafhængig tredjepart der efterfølgende sender dig en e-mail omkring din tilfredshed med produktet du har købt.

Som registreret hos Sengefabrikken ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Sengefabrikken via e-mail kontakt@sengefabrikken.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@sengefabrikken.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Hvis du vil klage, kan du tage fat i forbrugerombudsmanden:

Forbrugerombudsmanden.dk

forbrugerombudsmanden@kfst.dk

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Tlf: 41715151 (Hverdage 9-12).

Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.  

Hvad kigger du efter?

Indkøbskurv