Chat with us, powered by LiveChat Levering af varer købt hos Sengefabriksudsalg.dk Levering af varer købt hos Sengefabriksudsalg.dk– Sengefabrikken

Levering

Sådan foregår levering ved køb på Sengefabrikken.dk

Leveringstiden på din ordre afhænger af, hvad du har bestilt. Leveringstiden er altid angivet på produktsiden, hvor den enten står som overskrift i produktteksten eller i parentes efter størrelsen.

Som udgangspunkt er leveringstiden 1-2 hverdage på topmadrasser samt vores skum- og latexmadrasser i standardmål (medmindre andet er angivet på produktsiden), imens den typisk er 8-15 hverdage på senge, boxmadrasser og springmadrasser. Leveringstiden vil altid fremgå af den side, hvorfra du bestiller. Leveringstiden inde på produktsiden er altid den gældende leveringstid, da den justeres løbende afhængig af lagerstatus, sommerferie m.m. At vi har denne leveringstid på vores senge skyldes at vi er ordreproducerende på disse varer - dermed kan du altid være sikker på, at få en helt nyproduceret seng, der ikke har stået på et lager og samlet støv i flere måneder.

Leveringstiden for de enkelte produkter vil som sagt altid fremgå af siden, hvorfra du bestiller. Det er altid den oplyste leveringstid inde på produktsiden, der er gældende. På specialmål fremgår leveringstiden også af produktsiden, hvor den spænder fra 3-4 uger på topmadrasser til 7-10 uger for lagner og rullemadrasser. 

Såfremt du har bestilt en seng, så kan du følge ordrens status HER!

Gratis Levering:

Hos Sengefabrikken.dk tilbyder vi dig gratis fragt på alt lige fra topmadrasser og puder til kontinental- og elevationssenge. Vores standardlevering til din adresse koster med andre ord altid 0 kr.* 

Som sagt gælder den gratis levering ved køb af alle varer her på siden. Standardleveringen dækker over følgende: 

- Ved køb af topmadrasser og madrasser leveres der til din adresse med KF Transport.

- Ved køb af lagner, puder, rullemadrasser m.m. leveres din ordre til adressen med GLS.

- Ved køb af senge (herunder også springmadrasser) leveres der med fragtmand til kantsten. 

    Hvis du ønsker levering en bestemt dag, så kan du ønske dette ved at besvare din ordrebekræftelse med den/de ønskede dato(er), hvorefter vi sætter det ind i vores system og videregiver det til den relevante speditør (vi leverer som udgangspunkt ikke i weekender og på helligdage). Det er meget vigtigt at vi får dine eventuelle ønsker mht. levering allerede samme dag, som du har afgivet ordren! 

    Da det ikke er os, men derimod de enkelte speditører, der står for ruteplanlægningen på de enkelte dage, så er det ikke muligt for os at garantere levering i et bestemt tidsrum, om end vi naturligvis kan notere det som et ønske. 

    Når din ordre er afsendt fra vores lager, så får du en e-mail. I denne e-mail fremgår et tracking and trace nummer, såfremt varen er sendt afsted med KF Transport eller GLS. Dette tracking nummer kan du slå op på www.kftransport.dk eller www.gls.dk - her kan du følge pakkens vej fra vores lager til din adresse. Hvis der ikke er et tracking nummer i den e-mail du modtager fra os, så er det fordi at ordren leveres med fragtmand. I så fald er e-mailen ensbetydende med at varen er overgivet til fragtmanden, der herefter tager kontakt til dig med henblik på at aftale levering. 

    *Den gratis levering gælder hele Danmark, dog med undtagelse af ikke-brofaste øer, såsom Bornholm, Samsø o.l. Her vil der være et tillæg på 500 kroner for transporten. Tillægget er kun aktuelt ved køb af varer, der skal sendes med fragtmand; topmadrasser, puder, lagner m.m. leveres altid gratis (også til ikke-brofaste øer).

    Tillægskøb:

    Det er selvfølgelig også muligt at tilkøbe ekstra ydelser, så leveringen passer bedre til dig. I forbindelse med køb af senge (herunder boxmadrasser, kontinental senge og elevationssenge) har du følgende muligheder foruden den gratis levering:

    - Opbæring/Indbæring - 350 DKK.
    - Opbæring + Montering - 795 DKK.
    - Opbæring + Bortskaffelse - 795 DKK.
    - Opbæring + Montering + Bortskaffelse - 1.199 DKK.*

      Ved tilkøb af Opbæring/Indbæring får du båret varen op på din etage og leveret ved døren ind til din lejlighed. Hvis du bor i et almindeligt parcelhus, så dækker "Opbæring" også over indbæring, hvis du for eksempel ønsker den båret ind i et bestemt rum. 

      Ved tilkøb af Opbæring + Montering, så får du båret varen ind i det ønskede rum + sat op; dvs. at fragtmændene sætter ben på sengen og stiller den op, der hvor du gerne vil have den stående. Efter endt arbejde tager fragtmanden emballage osv. med.

      Opbæring + Bortskaffelse dækker over opbæring/indbæring af din nye seng samt bortskaffelse af din gamle seng. Dermed slipper du for en tur på genbrugsstationen. 

      Den sidste leveringsoption er en komplet leveringsløsning, hvor din nye seng bliver båret ind og monteret, imens fragtmændene sørger for bortskaffelse af din gamle seng. Her tager fragtmændene altså din gamle seng med retur, således du slipper for at køre den på genbrugsstation eller stille den ned til storskrald. 

      * Bortskaffelse gælder kun bortskaffelse af én seng pr. ordre. Fragtmændene kan altså ikke bortskaffe to senge eller en sofa, sovesofa m.m.. Inden bortskaffelsen er det vigtigt at sengen er skilt ad, således fragtmændene ikke skal bruge tid på at skille den ad. Det er altså dit ansvar at ben m.m. er afmonteret, så sengen er klar til at blive løftet direkte ud i fragtbilen. 

      Bemærk venligst at fragtfirmaet i sjældne tilfælde kan afvise at tage sengen med retur, hvis ovenstående ikke er imødekommet og de skal bruge unødvendigt lang tid på at skille sengen ad. 

      Ved levering til ikke-brofaste øer er det kun muligt at få leveret til kantsten (ingen opbæring, montering eller bortskaffelse). 

      Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme? 

      Ved køb af varer der leveres med GLS bliver varen kørt videre til den nærmeste pakkeshop, hvis du ikke er hjemme til at tage imod den. 

      Ved køb af varer der sendes med KF Transport skal chaufføren have en underskrift på at varen er modtaget, medmindre du har en fuldmagt på adressen (fx. et stykke papir på din dør, der giver tilladelse til at madrassen må stilles et bestemt sted). Hvis dette ikke er tilfældet, så bliver madrassen taget med retur, hvorefter du bliver kontaktet telefonisk af KF Transport med henblik på at aftale en ny leveringsdato (Sengefabrikken dækker omkostningerne forbundet med en eventuel ny levering). 

      Ved køb af senge der leveres med fragtmand, så bliver ovenstående ikke et problem. Her arrangerer du nemlig i fællesskab med fragtmanden en leveringsdag og et leveringsinterval. Hvis I ikke kan blive enige om et tidspunkt, så kan du også arrangere hvor fragtmanden evt. må stille sengen (fx. inde i carporten/garagen). Vores fragtmænd er dog meget fleksible, så det er endnu aldrig sket at vi ikke har kunne levere en seng pga. ovenstående. 

      Hvad kigger du efter?

      Indkøbskurv